Elkaar helpen

Welzijn Ouderen Borne
We willen allemaal zo lang mogelijk actief blijven en als het kan ook zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen in ons eigen huis en onze vertrouwde omgeving. Met het ouder worden komen vragen waar je zelf niet direct een antwoord op weet, zoals:

• Hoe kan ik zelfstandig blijven wonen?
  • Bij wie moet ik zijn als ik hulp nodig heb?
  • Wat is er te doen voor ouderen en is dat geschikt voor mij?
  • Ik wil een activiteit starten en kan daarbij ondersteuning gebruiken om dit te realiseren .
  • Ik maak mij zorgen over een familielid, buurtgenoot of vriend en ik wil deze zorg delen
  • Wat kan ik zelf betekenen voor een ander en waar moet ik mij dan melden?

Welzijn Ouderen Borne heeft een brochure beschikbaar met informatie over
organisaties, voorzieningen, regelingen en mogelijkheden voor ouderen.

Om te helpen de weg te vinden in het aanbod van mogelijkheden, volgen hieronder de hoofdpunten op een rij. Klik bij de verschillende onderwerpen op de link Meer informatie

Ouder worden in Borne
Hulp of ondersteuning nodig op het gebied van administratie en financiën, ontmoeten, mobiliteit, wonen en zorg?

De ouderenadviseur
Bij het ouder worden kun je in een situatie terecht komen, waarin je ineens met veel vragen zit. Dan kan het moeilijk zijn om zelf de weg te vinden. Waar moet je zijn als je hulp nodig hebt? Welke mogelijkheden zijn er op het gebied van zorg, wonen of welzijn? De regelingen veranderen soms met de dag.

Ontmoeten, sporten en bewegen
In Borne, Hertme en Zenderen zijn veel organisaties en verenigingen waar je andere mensen kunt ontmoeten of waar je samen met anderen activiteiten kunt ondernemen.

Organisatie Wijkracht Borne
Welzijn Ouderen Borne is een onderdeel van Stichting Wijkracht

Vrijwilligers
Bij Welzijn Ouderen Borne is een grote groep vrijwilligers actief. Zonder deze groep van actieve mensen zouden vele projecten en activiteiten nooit tot uitvoering komen.

Nieuws Welzijn Ouderen Borne
Hier vind je de laatste nieuwsfeiten van Welzijn Ouderen Borne

Contact met Welzijn Ouderen Borne
Heb je een vraag of zoek je ondersteuning of hulp?

Je kunt ook contact opnemen met
Hennie Kemna
Telefoon 074-2667167 of mobiel 06-55142962