Programma Dorpsavond - 18 november 2021, 20:00 uur (aanmelding noodzakelijk)

Hierbij willen wij u uitnodigen voor de dorpsavond die op 18 november door Stichting Gemeenschapsbelangen Hertme (SGH) wordt georganiseerd in het Spookhuus. De volgende zaken staan op het programma.

19:45-19:55        Inloop

20:00                   Opening (Erwin Stamsnijder)

20:05-21:00        Energietransitie

1. Energievisie Borne: betekenis voor Hertme (Marcel Wielenga, gemeente
  2. Energiebesparing: meerwaarde voor uw eigen woning (HOME makelaars en energieadviseurs van Dichtbij Duurzaam)
  3. Zoekgebieden Wind in de buurgemeente Dinkelland: hoe wordt rekening gehouden met Hertme (Nicky Luttikhuis van Noaberkracht)
  4. Open vragen/gesprek

21:00-21:10        Pauze

21:10-21:30        Evaluatie 2020 t/m 2021 (bestuursleden SGH)

(o.a. ontwikkelingen Roskamlanden II, bestuur, website, AED, glasvezel, verkeersveiligheid basisschool etc.)

21:30-21:50        Pitches ideeën incentive (1000 EUR ter beschikking gesteld door Deltafiber)

+ stemming aanwezigen

1. Hennie Kemna – Hoe kunnen we Hertme een beetje leuker maken ”5 ideeën die samen een totaal plan vormen.
    1. Door eigen inwoners worden er 10 kleine insectenhotels gemaakt. Het bepalen en verzamelen van de inhoud gebeurd door de j(school)jeugd.
    2. Er komt een “Banier van de mensheid” . De plaats waar deze komt zal nabij Kerk/theater zijn.
    3. Er komt een informatiebord in het retentiegebied (de Hop) n.a.v. de bomen die geplant zijn/worden op 10 november.
    4. De communicatie geschiedenis van Hertme wordt zichtbaar gemaakt op een paneel van ca 120 x 80 cm. Met een verwijzing naar Deltafiber.
    5. Er komt een bescheiden bijdrage om het mini spookhoes ,dat aangeboden is aan het openluchttheater, op een hufterproofe wijze te kunnen plaatsen.
  2. Mirjam van Santen: een gezellig samenkomen van de inwoners van Hertme “after corona”.
  3. Herman Schabbink: Mooie plantenbakken (i.p.v. rododendrons die daar niet wilden groeien) aan voorzijde kerkhof en een mooie plantenbak op het pastoor Veegerplein
  4. Herman Schabbink: Mooie veilige houten wipwap voor op de HOP, deze wordt dan jaarlijks door de gemeente meegenomen in de keuring van de andere speeltoestellen.
  5. Jos Kemna: de Heemkundegroep is in overleg met de fam. Olde Engberink over de plaatsing van de beelden van de Hemmelhorst. Het plan is om deze 2 heiligen beelden terug te halen uit Groningen en weer een plek te geven in de buurt van de kerk.
  6. Gerard Welberg: Twee kleine voetbaldoelen voor op het nieuw Schoolplein

22:00                   Uitreiking incentive door Deltafiber (Tom Vleerbos) en aansluitende borrel

Belangrijk! aanmelden en regels corona

Helaas hebben wij nog steeds te maken met Coronaregels waar wij ons aan moeten houden. De dorpsavond valt onder de categorie van evenementen die normaal gesproken worden georganiseerd in bibliotheken en buurt- of wijkcentra. Vooralsnog is voor deze activiteit geen coronabewijs verplicht (Zie ook Waar heb ik een coronatoegangsbewijs nodig? | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl).

Wel willen wij u vragen om zich vooraf aan te melden. Dit kan per mail via secretariaat.SGH@gmail.com. Zodoende kunnen wij u nog tijdig berichten, mochten er veranderingen plaatsvinden van de coronaregels. Uiteraard dienen de algemene coronaregels in acht genomen te worden (blijf thuis bij corona-achtige klachten).

Namens de SGH

Erwin Stamsnijder